Розвиток творчої особистості в педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського
Творчість – це не сума знань, особлива спрямованість інтелекту,
особливий взаємозв’язок між інтелектуальним життям
особистості і проявом її сил в активній діяльності.
В. Сухомлинський
Уже давно стало зрозумілим, що найбільших успіхів у будь-якій сфері діяльності досягають ті держави, котрі мають високий інтелектуальний та творчий потенціал нації. Відомо також, що майбутнє людської цивілізації залежить виключно від реалізації обдарованості людей. Саме тому однією з основних задач системи національної освіти суверенної України є формування творчо активної, всебічно розвиненої особистості.
Підведено підсумки роботи педагогічного колективу школи
за 2009-2014 рр. над науково-методичною темою :
« ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ ШЛЯХОМ ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО - ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС»
27 березня 2014 року педагогічні працівники зібралися на засідання педради.Засідання проходило у формі конференції. Особливості організації, шляхи реалізації проблемної теми та результати роботи висвітлила у виступі заступник директора з навчально- виховної роботи Гут Л.П., який супроводжувався презентацією.
Однією із форм узагальнення роботи над самоосвітньою темою є підготовлені вчителями методичні рекомендації. З такими рекомендаціями виступили Варбанська Т.Д, Хаджийська В.А., Рязанцев В.В., Аврамов С.І.. Над виробленням рекомендацій працювали також всі члени шкільних методичних об’єднань.
1. Впровадження в роботу методичної ради і шкільних методичних об’єднань інноваційних форм і методів роботи (протягом року).
2. Організація і проведення представницьких педагогічних заходів: педагогічної вставки, творчих звітів, педагогічних читань (протягом року).
3. Організація роботи з обдарованими дітьми. Участь учнів школи в І, ІІ турах предметних олімпіад (жовтень-січень); конкурсах різних рівнів (протягом року).
4. Вивчення стану та результатів викладання навчальних предметів (протягом року).
5. Оформлення матеріалів щодо стану фахової та методичної підготовки, творчої активності вчителів, які атестують і 2013-2014 н.р. (березень).
6. Проведення курсової перепідготовки педагогічних працівників, які її потребують (протягом року).
7. Надання необхідної науково-методичної допомоги вчителям, які її потребують (протягом року).
8. Аналіз організації навчально-виховного процесу в школі (грудень, травень).
1. Організація дослідницько-пошукової, інноваційної та дослідницької діяльності педагогічного колективу спрямованого на освоєння нових педагогічних технологій.
2. Вивчення та впровадження в практику діяльності перспективного педагогічного досвіду найкращих вчителів, що досягли стабільних позитивних результатів у навчально-виховному процесі;
3. Координація діяльності методичних об’єднань , спрямованої на розвиток методичного забезпечення освітнього процесу.
4. Підвищення рівня методологічної підготовки педагогічних кадрів, перенесення акценту з інформаційних на інтерактивні аспекти форми та методи навчання;
5. Впровадження прогресивних прийомів організації самостійної, індивідуальної, групової та фронтальної роботи з учнями під час навчально-виховного процесу;
6. Створення умов для виховання культури здоров’я дітей та молоді, формування у них мотивації на здоровий спосіб життя шляхом впровадження у навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій;
7. Впровадження системи семінарів-тренінгів для вчителів щодо профілактики здорового способу життя
8. Забезпечення методичного супроводу навчальних программ, розробка навчальних, науково-методичних та дидактичних матеріалів.
Запровадження інноваційних технологій у практику роботи вчителів навчального закладу.
Завдання:
1. Вивчення та практична реалізація державних програм і положень навчальних планів, підручників, розуміння їх особливостей і вимог.
2. Вивчення і аналіз положень Державного стандарту основної та старшої школи, державних документів, нормативних інструкцій, положень.
3. Розвиток традиційних і пошук нових технологій в методичній роботі.
4. Розвиток професійної компетентності педагогів в умовах оновлення змісту освіти.
5. Різнобічний розвиток обдарованих та здібних учнів через введення профільного навчання та факультативів; спецкурсів допрофільної підготовки та поглибленого вивчення окремих предметів.
6. Формування творчого працездатного колективу та запровадження елементів інноваційних технологій навчання у навчально-виховний процес.
Рекомендації щодо підготовки молодого вчителя до уроку
1. Вчитайся в розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках – і пояснювальну записку до програми.
2. Вивчи матеріал цього розділу, питання, теми.
3. Сформуй задум уроку, дай відповідь на запитання, чого б ти хотів досягнути в результаті цього проведення, сформулюй мету уроку (навчальну, виховну, розвивальну).
4. Уяви колектив даного класу, уявно намалюй конкретних учнів. Уяви психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.
5. Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних учнів.
6. Зістав обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на даному уроці.
7. Продумай структуру уроку і зафіксуй усе знайдене в плані-конспекті.
8. Підготуй наочні й навчальні посібники, не забудь підготувати і перевірити справність ТЗН, комп’ютерної техніки.
9. Повтори подумки або вголос вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини, знайди і зафіксуй запасні варіанти.
3. Не витрачайте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.
4. Поясніть учням мету, завдання уроку.
5. Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.
6. Не поспішайте виправляти помилку учня, краще, якщо її виправлять однокласники.
7. Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці – пропонуйте учням більше писати, розв’язувати завдання.
8. На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.
9. Під час використання технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.
10. Під час організації самостійної роботи, усних відповідей не квапте учнів.
11. Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів розвивального навчання.
12. Звертайте увагу на виховні аспекти уроку: працездатність, бережливість, зібраність.
13. Домашнє завдання потрібно давати з поясненням до кінця уроку. Не затримуйте учнів після дзвоника. В перших-сьомих класах обов’язково проводьте фізкультхвилинку в середині уроку.
14. Пам’ятайте: кожний урок не повинен бути схожим на попередній.