26 жовтня в 10 класі Хаджийська В. А. провела відкритий урок з зарубіжної літератури. Тема уроку: «Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека» (за повістю Оноре де Бальзака «Гобсек».
Урок — це дійство одного актора. Воно багато в чому відрізняється від театрального дійства. Актор тривалий час вивчає свою роль, бере участь у репетиціях, відпрацьовує всі деталі своїх дій на сцені і взаємодій з іншими акторами. Але він, по суті, не взаємодіє з глядачами. В актора є достатня кількість часу на процес вживання в роль. Учитель також готується до своєї ролі в класі, попередньо займається режисурою свого уроку. Успіх чи неуспіх дійства багато в чому залежить від дій учнів. Вони не пасивні спостерігачі, а активні учасники навчально-виховного процесу На уроці Валентини Анатоліївни учні 10 були не просто активні учасники навчального процесу, вони виконували роль співавтора уроку.
Розпочався урок евокацією «Уявіть собі…» Разом з учителем було сформульовано мету уроку. В супроводі музики діти виконали вправу «Асоціативний кущ». Після цього визначили проблемне питання, і шляхом дослідження шукали відповідь на нього. Впродовж усього уроку Валентина Анатоліївна застосовувала інноваційні методи і форми роботи: робота в групах, використання мобільного Інтернету, комп’ютерна презентація, гімнастика для очей, написання сенкану, самооцінювання. Дослідження в групах супроводжувалось класичною мелодією. Проводилась словникова робота, використовувались ілюстрації до твору, активно опрацьовувався текст. Закінчився урок винагородою для учнів, вони отримали скарби від самого Гобсека.
Вдалий підбір завдань, психологічна взаємодія з дітьми, логічність, інтегрованість – все це допомогло не лише контролювати процес навчання, а й виховувати справжнього думаючого читача, знавця літератури та просто Людини.
|