Субота, 04.05.2024, 20:11
КЗ"Преславська гімназія імені академіка Миколи Державіна"
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Педради [8]
Педради
Школа молодого вчителя [7]
Методична рада [4]
Творчі здобудки вчителів [4]
Методичні заходи [3]
Методичні рекомендації вчителям [1]
Поради батькам [20]
Підручники [5]
Вибір підручників для 1,5,10 класів
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 66
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методичні рекомендації для вчителів Історії

         МЕТОДИЧНІ   РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо ведення та перевірки зошитів і контурних карт з предметів суспільно-гуманітарного циклу

 

Відповідно до Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 № 496, керуючись інструктивно-методичними листами Міністерства освіти і науки України від 01.07.2014 №1/9-343 «Про організацію навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі», КУ «Районний методичний центр» розроблено Методичні рекомендації щодо ведення та перевірки зошитів і контурних карт з предметів суспільно-гуманітарного циклу.

 

Ведення та перевірка зошитів

 

Кількість робочих зошитів

Робочі зошити із предметів суспільно-гуманітарного циклу ведуться для кожного предмета окремо:

  • з історії України – 1 зошит;
  • з всесвітньої історії – 1 зошит;
  • з правознавства – 1 зошит;
  • з курсу «Людина і світ» – 1 зошит;
  • курси за вибором (факультативи) з предметів суспільно-гуманітарного циклу – 1 зошит.

 

Зошити для уроків контролю і корекції навчальних досягнень учнів

(контрольних та самостійних робіт)

         Для виконання контрольних (самостійних) робіт можна, на розсуд вчителя, виділити спеціальні зошити:

  • з історії – 1 зошит;
  • з правознавства – 1 зошит;
  • з курсу «Людина і світ» –  1 зошит.

 

Порядок ведення зошитів

1. Записи в зошиті виконувати кульковою ручкою з фіолетовим (синім) чорнилом чи його відтінками (для оформлення таблиць, схем тощо використовувати простий олівець).

 

2. Зошити повинні бути обгорнені.

3. Охайно  виконувати підкреслення, креслення, умовні по­значення простим олівцем або ручкою чорного кольору.

4. Записи у робочих зошитах повинні бути систематичними, чіткими, охайними.

5. Зошити повинні бути підписані відповідно до чинного єдиного мовного режиму, наприклад:

Зошит

для робіт з історії України

учня 5 класу

КУ «Партизанської ЗОШ І-ІІІ ст..»

ПІБ учня

 

 

 

 

 

 

Зошит

для робіт на уроках  контролю і корекції навчальних досягнень

з історії

учениці 7  класу

КУ «Борисівська ЗОШ І-ІІІ ст.

ПІБ учня

6. Дату в зошитах з історії та правознавства:

6.1. У 5-9-х класах записувати словами, в окремому рядку вказувати, класна чи домашня робота, зазначати назву теми уроку, наприклад:

Десяте вересня

Класна робота

Господарство первісної людини

         6.2. У 10-11-х класах у робочих зошитах – інше оформлення дати: на березі зазначають дату цифрами і вказують класна чи домашня робота, зазначають назву теми уроку, наприклад:

Класна робота

Загальна характеристика держави та державної влади

08.09.2014

         7. Після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.

              8. Дотримуватись абзаців. Між датою і заголовком,  назвою виду роботи і заголовком,  а також між заголовком і текстом у зошитах у лінію рядка не пропускати. У зошитах у клітинку між цими записами пропускати одну клітинку. Між останнім рядком тексту однієї письмової роботи і датою або заголовком (назвою виду) наступної роботи пропускати два рядки, у зошитах у клітинку – чотири клітинки.      

9. Відповідно до нових навчальних програм допускається використання зошитів з друкованою основою, які можна використовувати для самостійних завдань чи для закріплення та узагальнення вивченого матеріалу.

         10. Неправильний запис охайно перекреслюють (а не беруть у дужки чи витирають гумкою або замальовують коректором).

11. Ведення конспекту учнями є важливою складовою частиною уроку. В учнівський зошит записують:

а)      тему та план уроку;

б)      визначення головних історичних понять;

в)      тези лекції вчителя;

г)       цитати;

д)      календарі подій;

є)       різноманітні таблиці та схеми;

ж)      цифровий матеріал

 

Порядок перевірки письмових робіт учителем

1. Учнівські зошити з предметів суспільно-гуманітарного циклу учителі перевіряють один раз на семестр, виставляючи або не виставляючи  (на власний розсуд) бал за ведення зошита в журнал (Див. Орієнтовну схему). Виставляючи тематичні оцінки, вчитель може враховувати чи не враховувати оцінку за ведення зошита.

2. Оцінку за ведення зошитів ставлять окремою колонкою в журналі.

3. Виставляючи оцінку за ведення зошита, слід ураховувати такі критерії: - наявність різних видів робіт;

- грамотність (допущені мовні, орфографічні і пунктуаційні помилки слід ураховувати при виставленні оцінок з будь-якого пред­мета, при оцінці письмових робіт учнів учителі керуються від­повідними нормами оцінки знань, умінь і навичок школярів);

- охайність;

- уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).

4. Ведення зошитів оцінюється оцінкою від 1 до 12 балів.

5. Усі записи, помітки й виправлення в учнівських письмових роботах слід виконувати ручкою з червоним чорнилом.

 

Ведення та перевірка контурних карт

 

1. Оцінювання роботи з контурними картами обов’язково виставляється окремою колонкою в журналі один раз на семестр (Див. Орієнтовну схему), при виставлені тематичної враховується як поточна оцінка.

2. Рівні навчальних досягнень учнів роботи з контурною картою:

Початковий

Середній

Достатній

Високий

Робота в контурній

карті виконана не в

повному обсязі, присутні помилки,

неохайне виконання.

Робота в контурній

карті виконана не в

повному обсязі, охайно.

Присутні окремі

неточності.

Робота в контурній

карті виконана в

повному обсязі,

згідно картографічних

вимог.

Висновки зроблено

правильно.

Робота в контурній карті виконана в повному обсязі,

згідно картографічних

вимог. Учень виконує додаткові завдання. Крім основного змісту, виконано додаткову роботу учнем на контурній карті або подано додаткову інформацію по темі.

3. Ведення контурних карт оцінюється оцінкою від 1 до 12 балів.

 

 

 

 

ОРІЄНТОВНА СХЕМА ЗАПИСУ В ЖУРНАЛІ РЕЗУЛЬТАТІВ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ПРЕДМЕТІВ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ

 

Ліва сторінка журналу

Історія України.  Всесвітня історія.                              

(інтегрований курс)_____________

                            (Назва предмета)

                                                                                                                                                                                   Облік досягнень у навчанні учнів

№ п/п

             Місяць і число

 

 

 

 

 

Прізвище

та ім’я учня

 

03

 

       

 

 

09

05

 

 

 

 

09

10

 

 

 

 

09

12

 

 

 

 

09

17

 

 

 

 

09

19

 

 

 

 

09

24

 

 

 

 

09

26

 

 

 

 

09

01

 

 

 

 

10

Тематична

 

 

 

 

 

 

Тематична

….

Зошит

Контурна карта

Тематична

І семестр

Скоригована

1

Брик Ольга

 

2

 

2

 

3

3

 

3

3

 

5

4

 

н

4

4

5

4

4

4

 

2

Вакуленко Ірина

н

6

 

8

7

 

9

 

8

8

8

8

н

 

6

8

8

10

9

9

8

 

3

Мирошниченко Ілля

10

 

11

11

12

11

н

 

11

11

 

12

12

12

 

11

12

11

12

12

12

 

 

№ п/п

             Місяць і число

 

 

 

 

 

Прізвище

та ім’я учня

 

 

….

Зошит

Контурна карта

Тематична

ІІ семестр

Скоригована

Річна

ДПА

Апеляційна

1

Брик Ольга

 

5

5

6

5

 

5

 

 

2

Вакуленко Ірина

 

10

10

8

8

 

8

 

 

3

Мирошниченко Ілля

 

10

11

9

10

 

11

 

 

 

Права сторінка журналу

 

       Вчитель       Іванов Іван Іванович

 

п/п

 

Дата

 

ЗМІСТ УРОКУ

Завдання додому

1.

03/09

Вступ до історії стародавнього світу

Прочитати § 1

2.

05/09

Виникнення людини. Залюднення Європи

Опрацювати § 2

3.

10/09

Освоєння давньою людиною теренів Європи

Опрацювати § 3

4.

12/09

Поява людини сучасного типу

Опрацювати § 4

5.

17/09

Виникнення рільництва і скотарства

Опрацювати § 5, вик. письмово завд.7 с.32

6.

19/09

Перші землероби та скотарі на території України

Опрацювати § 6

7.

24/09

Культура та вірування людей за первісних часів

Опрацювати § 7, вик. завд.11 с.48

8.

26/09

Узагальнення

Повторити § 1-7

9.

01/10

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Життя людей за первісних часів»

 

 

Методист КУ «Районний методичний центр»                                             А.В.Ніколаєва

 

Категорія: Методичні рекомендації вчителям | Додав: Admin4787 (05.09.2014)
Переглядів: 3788 | Рейтинг: 4.0/2
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024