МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо ведення та перевірки зошитів і контурних карт з предметів суспільно-гуманітарного циклу
Відповідно до Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 № 496, керуючись інструктивно-методичними листами Міністерства освіти і науки України від 01.07.2014 №1/9-343 «Про організацію навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі», КУ «Районний методичний центр» розроблено Методичні рекомендації щодо ведення та перевірки зошитів і контурних карт з предметів суспільно-гуманітарного циклу.
Ведення та перевірка зошитів
Кількість робочих зошитів
Робочі зошити із предметів суспільно-гуманітарного циклу ведуться для кожного предмета окремо:
- з історії України – 1 зошит;
- з всесвітньої історії – 1 зошит;
- з правознавства – 1 зошит;
- з курсу «Людина і світ» – 1 зошит;
- курси за вибором (факультативи) з предметів суспільно-гуманітарного циклу – 1 зошит.
Зошити для уроків контролю і корекції навчальних досягнень учнів
(контрольних та самостійних робіт)
Для виконання контрольних (самостійних) робіт можна, на розсуд вчителя, виділити спеціальні зошити:
- з історії – 1 зошит;
- з правознавства – 1 зошит;
- з курсу «Людина і світ» – 1 зошит.
Порядок ведення зошитів
1. Записи в зошиті виконувати кульковою ручкою з фіолетовим (синім) чорнилом чи його відтінками (для оформлення таблиць, схем тощо використовувати простий олівець).
2. Зошити повинні бути обгорнені.
3. Охайно виконувати підкреслення, креслення, умовні позначення простим олівцем або ручкою чорного кольору.
4. Записи у робочих зошитах повинні бути систематичними, чіткими, охайними.
5. Зошити повинні бути підписані відповідно до чинного єдиного мовного режиму, наприклад:
Зошит
для робіт з історії України
учня 5 класу
КУ «Партизанської ЗОШ І-ІІІ ст..»
ПІБ учня
|
|
Зошит
для робіт на уроках контролю і корекції навчальних досягнень
з історії
учениці 7 класу
КУ «Борисівська ЗОШ І-ІІІ ст.
ПІБ учня
|
6. Дату в зошитах з історії та правознавства:
6.1. У 5-9-х класах записувати словами, в окремому рядку вказувати, класна чи домашня робота, зазначати назву теми уроку, наприклад:
Десяте вересня
Класна робота
Господарство первісної людини
6.2. У 10-11-х класах у робочих зошитах – інше оформлення дати: на березі зазначають дату цифрами і вказують класна чи домашня робота, зазначають назву теми уроку, наприклад:
Класна робота
Загальна характеристика держави та державної влади
|
08.09.2014
|
7. Після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.
8. Дотримуватись абзаців. Між датою і заголовком, назвою виду роботи і заголовком, а також між заголовком і текстом у зошитах у лінію рядка не пропускати. У зошитах у клітинку між цими записами пропускати одну клітинку. Між останнім рядком тексту однієї письмової роботи і датою або заголовком (назвою виду) наступної роботи пропускати два рядки, у зошитах у клітинку – чотири клітинки.
9. Відповідно до нових навчальних програм допускається використання зошитів з друкованою основою, які можна використовувати для самостійних завдань чи для закріплення та узагальнення вивченого матеріалу.
10. Неправильний запис охайно перекреслюють (а не беруть у дужки чи витирають гумкою або замальовують коректором).
11. Ведення конспекту учнями є важливою складовою частиною уроку. В учнівський зошит записують:
а) тему та план уроку;
б) визначення головних історичних понять;
в) тези лекції вчителя;
г) цитати;
д) календарі подій;
є) різноманітні таблиці та схеми;
ж) цифровий матеріал
Порядок перевірки письмових робіт учителем
1. Учнівські зошити з предметів суспільно-гуманітарного циклу учителі перевіряють один раз на семестр, виставляючи або не виставляючи (на власний розсуд) бал за ведення зошита в журнал (Див. Орієнтовну схему). Виставляючи тематичні оцінки, вчитель може враховувати чи не враховувати оцінку за ведення зошита.
2. Оцінку за ведення зошитів ставлять окремою колонкою в журналі.
3. Виставляючи оцінку за ведення зошита, слід ураховувати такі критерії: - наявність різних видів робіт;
- грамотність (допущені мовні, орфографічні і пунктуаційні помилки слід ураховувати при виставленні оцінок з будь-якого предмета, при оцінці письмових робіт учнів учителі керуються відповідними нормами оцінки знань, умінь і навичок школярів);
- охайність;
- уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).
4. Ведення зошитів оцінюється оцінкою від 1 до 12 балів.
5. Усі записи, помітки й виправлення в учнівських письмових роботах слід виконувати ручкою з червоним чорнилом.
Ведення та перевірка контурних карт
1. Оцінювання роботи з контурними картами обов’язково виставляється окремою колонкою в журналі один раз на семестр (Див. Орієнтовну схему), при виставлені тематичної враховується як поточна оцінка.
2. Рівні навчальних досягнень учнів роботи з контурною картою:
Початковий
|
Середній
|
Достатній
|
Високий
|
Робота в контурній
карті виконана не в
повному обсязі, присутні помилки,
неохайне виконання.
|
Робота в контурній
карті виконана не в
повному обсязі, охайно.
Присутні окремі
неточності.
|
Робота в контурній
карті виконана в
повному обсязі,
згідно картографічних
вимог.
Висновки зроблено
правильно.
|
Робота в контурній карті виконана в повному обсязі,
згідно картографічних
вимог. Учень виконує додаткові завдання. Крім основного змісту, виконано додаткову роботу учнем на контурній карті або подано додаткову інформацію по темі.
|
3. Ведення контурних карт оцінюється оцінкою від 1 до 12 балів.
Історія України. Всесвітня історія.
Облік досягнень у навчанні учнів
Методист КУ «Районний методичний центр» А.В.Ніколаєва